Webdesign tervezés, mint a vállalkozásod jövője
Weboldal tervezés egy összetett folyamat. A legfontosabb eleme maga a webdesign tervezés. Ez egy kreatív szakasz, ahol megszületik a weboldalad terve. A tervek célja, hogy összhangban legyenek a színek, képek, betűk a céged arculatával és a szolgáltatásoddal. Az élő honlapodnak bizalmat kell keltenie a vevőben és emellett le is kell nyűgöznie. Mondhatjuk azt, hogy a vállalkozásod jövője múlik ezeket a terveken!
Ez nem egy olyan folyamat, ami 1 nap alatt megszületik. Időt kell szánni rá, és tudatosan megtervezni, hogy a lehető legjobb legyen. Minden ilyen tervet úgy alakítok ki, hogy figyelembe veszem az egyéniségedet, a termékedet, milyen funkciókat akarsz a weboldaladon.
Akár a meglévő oldaladat szeretnéd új köntösbe bújtatni, vagy induló vállalkozásként új weboldaladat elindítani, a webdesign tervezés célja, hogy növeld a vállalkozásod teljesítményét és hogy hatást gyakorolj a célközönségedre. Összeszedtem Neked 5 olyan pontot, hogy miért fektess időt és energiát a design tervezésébe.
Első benyomás fontossága
2 másodperced van meggyőzni a vásárlódat, hogy Téged válasszon. Amint betölt a weboldalad, kialakul a vevőben az első benyomás, és ez pár másodperc alatt játszódik le. Itt dönti el a látottak alapján, hogy Téged választ-e vagy sem.
Szóval, ha az ügyfeledet egy régi, rossz felépítésű, ne adja esetleg nem reszponzív oldal fogadja, abban a minutumban elmegy az oldaladról. Odáig sem jut el, hogy elolvassa, milyen terméket/szolgáltatást nyújtasz.
A webdesign tervek fő célja, hogy az oldaladon tartsa az érdeklődőket, minél több időt töltsenek el és hogy vásároljanak. Egy jól felépített weboldal folyamatosan bevételt termel Neked.
A weboldalad Téged minősít
A honlapod kinézete, hogyan kommunikálsz a vásárlóiddal, hogyan hatsz rájuk, ez mind Téged és a márkádat minősíti. Befolyásolja, hogy az ügyfeleid hogyan fognak kezelni Téged!
Minden betöltött weboldal érzéseket vált ki az ügyfelekből. A Te weboldalad már az első másodpercektől ügyfélszolgálati szerepet tölt be. Ha nem fektetsz elég energiát, időt a honlapod felületének a kialakításában, akkor ez negatív érzést fog kiváltani a potenciális ügyfélből.
Viszont, ha fenntartod a vevő figyelmét, azáltal, hogy a honlapod letisztult, figyelemfelkeltő és vonzó megjelenésű, akkor bizalmat fogsz benne kelteni és kötődni fog hozzád.
Bizalom megőrzése
Te is jártál már úgy, hogy azonnal kellett volna egy információ, de sajnos az adott céget nem tudtad elérni, mert rossz volt az elérhetőség?
Ha már elkészült a weboldalad, akkor sem szabad magára hagyni. Bármiféle változás áll be a vállalkozásodnál, azt azonnal módosítani kell a honlapon. Ha nem teszed akkor elveszíted az ügyfeleid bizalmát.
Szintén így fogsz járni, ha a honlapod megjelenése ódivatú, a fenn lévő tartalmak régiek. A vállalkozásod jövője állhat vagy bukhat ezen. Ahhoz, hogy bármit eladj bizalmat kell keltened a vásárlóidban.
Ha 2-3 éve semmit sem frissítettél a weboldaladon, akkor szánd rá magad, és varázsold új köntösbe az oldaladat!
Konkurencia, nagy a verseny
Megnézted a versenytársaid honlapját? Az ő weboldaluk sokkal tudatosabban van felépítve, kihasználva a webdesignban rejlő lehetőségeket?
Napjainkban folyamatos verseny van a piacon és Neked is meg kell felelned az elvárásoknak. Igenis erőt és energiát kell belefektetned a weboldalad kinézetébe, hogy kitűnj a tömegből. Gondolom nem akarsz elveszni az éterben. Legyen klassz megjelenésű és up-to-date honlapod, ezek mind növelik a felhasználói élményt.
Legyél Te az, aki kitűnik a versenytársak közül!
Márkaépítés
Az, hogy szeretnél egy weboldalt, tükrözi, hogy szintet akarsz lépni és a márkádat szeretnéd felépíteni. Célod, hogy könnyen felismerjenek? Ehhez rendkívül tudatos tervezés kell, le kell fektetni a célokat és az alapján kialakítani a vállalkozásod arculatát. Ha céltudatosan van megtervezve minden (tartalom, betűtípus, színek, képek…), az nagy mértékben segíti elő a márkaépítést.
Te is láthatod, hogy a webdesign=befektetés! Weboldaltervezés legfőbb alapja, amit nem szabad futtában megtervezni. Célratörően kell végigmenni ezen az úton, annak érdekében, hogy sikeres vállalkozást építs fel.