A jó honlap ismérvei
Bejegyzés dátuma: 2022.09.08.

A jó honlap ismérvei

Mitől lesz jó egy weboldal?
Milyen szempontok játszanak szerepet?

Ha most szeretnél egy honlapot indítani vagy van már egy meglévő weboldalad, akkor lényeges tudnod az alapvető szempontokat. Nagy a verseny a konkurenciák között, így egy rossz weboldal a vállalkozásod veszte lehet. Ezért is szedtem össze Neked a legalapvetőbb ismérveket, ami egy sikeres honlap alapja. 
Nézd végig a listát, hogy tudd milyen egy jó honlap ismérvei:

1. Mobilbarát legyen!

Azok a weboldalak, amik nem reszponzívak labdába sem tudnak rúgni, mivel általában 1 honlapot több mint 80%-ban mobilról néznek. Új vagy meglévő honlapod van, az első gondolatod az legyen, hogy mobilon is jól mutasson. Mit is értek ez alatt? Szövegek, gombok, képek, linkek jól olvashatóak legyenek.

2. Van célja

Tudd, hogy miért akarsz weboldalt! Termékedet, szolgáltatásodat akarod bemutatni? Webshopot szeretnél, vagy csak egy blog oldalt? Új vevőket szeretnél szerezni? Legyen szó webshopról, bemutatkozó oldalról, vagy egy többoldalas honlapról, határozd meg hogy mi legyen a célja.

3. Keresőbarát

Biztos Neked is fontos, hogy a weboldalad a Google találati listáján hol jelenik meg. Cél, hogy minél előrébb kerülj, ennek beállítása komoly munka. Az már elvárás, hogy egy weboldalnak keresőoptimalizáltnak kell lennie.

4. Könnyen navigálható

A cél, hogy a vásárlód minél gyorsabban, érthetőbben eljusson A pontból B pontba. A menürendszernek egyszerűnek és magától érthetődőnek kell lennie. Fontos, hogy a keresett információt hamar megtalálja a vevő.
Vásárlód szemszögéből kell nézni a dolokat:

  • másodpercek alatt legyen tisztában hogy mit kínálsz neki,
  • tudjon meg minden információt a termékedről/szolgáltatásodról,
  • legyen egyértelmű számára a következő lépést: vásároljon, kérjen ajánlatot, iratkozzon fel stb…

5. Gyorsan betölt

Kb 2-3 másdoperc áll a rendelkezésedre, hogy meggyőzd a vevőt hogy Téged válasszon. Ha a weboldalad lassan tölt be, a vásárlód azonnal továbbáll, pedig lehet hogy tökéletes választás lennél a számára.
Senki sem szeret várni! Vállalkozásod jövője múlhat a weboldalad sebességén. Ma már jó pár ilyen bővítmény áll rtendelkezésre, ami segít tömöríteni és gyorsítani egy honlapot.

6. Egységes betűtípus, betűméret

Egy weboldalon maximum 1-2 betűtípust érdemes csak használni. A választott betűtípusok legyenek olvashatóak, a cél, hogy könnyen olvasható legyen a szöveg. Figyelj oda, hogy a címsorok tűnjenek ki a szövegből, érdemes vastagabb betűvel írni azokat. Törekedj az egységes megjelenésre.

7. Letisztult, modern webdesign

A mai weboldal trendek a letisztult, modern stílust részesítik előnyben. A weboldal tervezés egyik legfontosabb eleme maga a webdesign tervezés. Ez egy kreatív szakasz, ahol megszületik a weboldalad terve. A tervek célja, hogy összhangban legyenek a színek, képek, betűk a céged arculatával és a szolgáltatásoddal. 
Egy letisztult, egyedi elrendezéssel felhívhatod magadra a figyelmet. Nem kell túlkomplikálni, törekedni kell az egyszerűségre, de mégis belecsempészni valami különlegeset.

Webdesign tervezés

8. Jó minőségű képek

A jó minőségű fotók öltöztetik a weboldalt, a dizájn egyik alkotóeleme. Sikeresebbek és jobban is teljesítenek azok a weboldalak, ahol minőségi fotók vannak. Vizuális világban élünk, egy vevőt egy látványos képpel azonnal meg tudsz fogni.
Ma már számos olyan weboldal van, ahol ingyenes, jó minőségű, és jogtiszta fotókat tudsz letölteni. Mielőtt letöltesz egy képet, feltétlen nézd meg a fotó licencét, vagyis hogy kereskedelmi célra is felhasználhatod vagy sem.

9. Minőségi tartalom és frissülő blogbejegyzések

A weboldaladon lévő tartalmaddal adod el a termékedet/szolgáltatásodat. Ezért nem mindegy milyen gyakran frissíted azt. Az a legjobb, ha folyamatosan új tartalommal bővíted a honlapodat. Ezt a vásárlóid és a Google is értékelni fogja.
Emellett ajánlom hogy írj minél több blog bejegyzést, amivel informálod az ügyfeleidet. Hidd el, hogy a minőségi blog cikkek hozni fogják az érdeklődőket az oldaladra.

10. Stock fotók helyett saját képek

Saját kép vagy stock fotó? Egy valamiben biztos lehetsz. Az egyéni, saját képek statisztikailag sokkal jobban teljesítenek, mert személyesebbek. Ha most indítod el a vállalkozásodat, ajánlom bízz meg egy fotóst, aki készít rólad jó pár képet, amit felhasználhatsz.

11. Felhasználóbarát

Tisztázzuk, hogy mitől lesz egy weblap felhasználóbarát:

  • Könnyen kezelhető a különböző eszközökön
    Ma már alap elvárás, hogy egy weblap minden kijelzőn működjön, de különösen mobilon.  
  • Könnyű a tájékozódás
    A főoldal és az almenük úgy vannak kialakítva, hogy a keresett infó könnyen megtalálható.
  • Áttekinthető, érthető a tartalom
    Ne ömlesztve legyen a szöveg. Szöveges tartalmat érdemes tagolni alcímekre és bekezdésekre. Az emberek már nem szeretnek időt pazarolni az olvasásra, így legyen minél rövidebb, de érthetőbb a tartalom.
  • Rendszeres frissítés, ellenőrzés
    Egy weboldalt folyamatosan karban kell tartani, frissíteni, különben lelassul a weblap. Fontos, hogy ellenőrizzük a funkciók, gombok és linkek működését.

12. Megfelel a GDPR előírásoknak

2018 májusától minden weboldal tulajdonosnak gondoskodnia kell az adatkezelésről és adatvédelemről. Mint weboldal tulajdonosnak tájékoztatnod kell a vásárlóidat, hogy milyen adatokat kérsz el tőlük és miért, hogyan tárolod és meddig őrződ meg őket?
A honlapodon nem szerepelnek a GDPR rendelettel kapcsolatos kötelező tartalmak, mint az Adatvédelmi Szabályzat, az Impresszum és a Süti Szabályzat?
Ha így van akkor feltétlenül változtass ezen, hiszen weboldal tulajdonosként kötelező a felhasználók adatainak a védelme.

13. Közösségi média oldalaiddal össze van kötve

Van Facebook, Insta, Pinterest profilod? Kösd össze a weboldaladdal és fordítva is, vagyis ezeken a felületeken tüntesd fel a weboldaladat.
Emellett a weboldaldon is fel tudod tüntetni a Facebook és az Insta idővonaladat is, így onnan is tudnak hozzád csatlakozni.

14. Mérőkódok használva vannak

Ahhoz hogy még jobban tud fejleszteni a vállalkozásodat, érdemes mérőkódokat bekötni a weboldaladhoz: Google Analytics és a Google Search Console. Mind a két mérőkódot ingyenesen lehet igényelni. Ezek alapján tudod az alábbiakat megnézni:

  • Milyen forrásból (Google, Facebook) találnak meg téged?
  • Honnan nézték meg az oldaladat?
  • Melyik aloldalt nézték meg a legtöbben?
  • Mennyi időt tölöttek el?

Az adatok alapján tudod fejleszteni, javítani a honlapodat és megismered a vásárlóid viselkedését.

Akár új vagy meglévő honlapod van, a lényeg hogy bevételt generál számodra. Ezért is alapvető hogy a fent felsorolt tényezőknek megfeleljen.

Szia!

Lévay-Molnár Helga vagyok, webdesigner. Célom, hogy olyan egyedi arculatot, weboldalakat alkossak számodra, amelyek nemcsak modernek, letisztultak, hanem érthető az üzenete, felhasználóbarát, mobilbarát és persze keresőoptimalizált. 

Friss blog bejegyzések

A Facebookon is megtalálsz